Pengikut

Halaman

Selasa, 15 Julai 2014

SLAM - Nurkasih

Berpagi-pagi dengan mendengar lagu. Selama ini, selalu sahaja mainkan lagu ini sebab rentak dan irama dia enak. Tetapi pagi ini baru terfikir nak semak lirik. Mencari sesuatu untuk mententeramkan perasaan. Dan, memang tidak disangka, lirik dia rupanya bukan biasa-biasa. Buat aku tersenyum lebar pagi ini. Lama. Cinta sedang berbicara dengan aku mungkin. Haha.





Bukan aku tak cinta
Kepada mu semakin kurela 
Kau lah satu di dunia
Tapi kau tak mengerti 
Getaran rasa hati ini 
Masih ada kucari


Kau anggap aku berseloka 
Dan asyik dalam misteri 
Mencari Nur dan kasih Nya pasti 
Akhirnya engkau curiga 
Katamu aku berdusta 
Memperduakan cinta


 Mentari di tangan bulan 
Kau serah di genggaman 
Tak kuhirau karna Dia 
Relalah aku korban 
Andainya satu hukuman 
[ Nur Kasih lyrics found on http://lyrics.my ] 
Kau tinggal diriku 
Tanpa satu pengertian


Dan sebenarnya cinta kita 
Hanya cinta sementara 
Kan hilang jua dibawa arus pawarna 
Cinta pada kuterpandang 
Kan pudar nafas hilang 
Hanya ia menanti ku di Azali yang suci 
Mengertilah kau sayang
Kau harus rasakan ke alam tanpa mati 
Dan kita seabadi 
Dan akhirnya engkau kucup oh tangan ku


Marilah ku bisikkan keramat kasih ini 
Biar menjadi nadi 
Rahsiakan kalimah ku 
Hingga ia menjadi tanda
Hidup mati bersama 
Hidup mati bersama

Tiada ulasan:

"Sesungguhnya Allah telah menciptakan seratus kasih sayang(rahmat) pada hari penciptaan. Lalu Dia menahan di sisiNya sembilan puluh sembilan kasih sayang dan Dia menebarkan satu kasih sayang kepada seluruh makhlukNya di alam semesta ini. Dan memberi 99 lagi di Akhirat bagi yang berhak!"