Pengikut

Halaman

Ahad, 5 Jun 2011

Jalan Cari Makan dan....

Sekarang pukul 2.30 pagi dan aku belum tidur lagi, ini rutin harian ku yang sangat tidak sihat..!! bila nak berubah ini, Kamal ? :(

Hurm... Petang tadi baru pergi ber'shopping' kat Tg Karang. Alah... beli barang keperluan dengan makan malam kat luar. Sekali sekala kan. Mula keluar pukul 6 dan balik pukul 10. Lebih kurang 4 jam 'pengembaraan'. huhu... Walaupun sekadar makan angin sempoi-sempoi, bagi aku aku mesti cari 'something'... what is it?

Kucing
Ada apa dengan kucing. Camni, masa tengah cari sandal baru... kat luar kedai tu aku nampak kucing yang lusuh 'pakaian'nya. Yela, kucing terbiar. Kesian dia... mioww!!(eh apame)
So tetiba aku terfikir sesuatu.

Nak tahu tak keistimewaan kucing? >Pembaca menjawab*nak3* Ok :D .. Kucing ini adalah satu haiwan yang bila kau bela kau tak susah-susah nak bagi makanan sentiasa, tak payah sediakan sangkar dan tak perlu dirisaukan kalau kucing ini jalan-jalan entah ke mana... cuma satu jer kau kena istiqamah! Kau kena bagi dia belaian dan kasih sayang yang berpanjangan. That's all !

Senangkan pelihara KUCING
~sweet smiley~

Begitu juga kita manusia. Apa yang menjalinkan kita, mengukuhkan pertalian kita dan yang mengekalkan jalinan kita adalah semaian benih belaian kasih sayang. Ibu bapa mendidik anak bukan dengan morality, honor atau kekayaan tapi belaian kasih sayang... itu dasar dia.

Tidak patut ada rasa terlebih kebencian atau berasa jelek dengan keburukan orang(macam kucing lusuh aku tengok tadi), buruk itu ada kerana tugas kita untuk membersihkan, bukan menjauhkan diri. Contoh kucing... kita boleh bawa dia balik rumah, mandikan dia kat rumah(guna shampoo,foam,facial wash) lepas itu jaga dia baik-baik. Itu baru namanya kasih sayang. Betul tak ? >Upin Ipin menjawab *betul3* huhu.... terima kasih upin ipin. :D

Baby Comey

Lepas cari sandal tadi, datanglah saat yang ditunggu-tunggu. Akibat perut kata lapar... makanan pun datang mari...hehe... tengah tunggu makanan tuh aku ternampak ada baby comey ngan ibu dia. Dan aku rasa redupnya hati bila pandang muka baby tuh...(seronoknyer dpt baby)

Tiba-tiba baby tu bersin. Camni bunyi dia *hachem*(tapi tak kuat macam naim..opss), ala wey... comelnyer... lalu aku pon mendoakan kerahmatan Allah kat dia. Dan terdetik kat hati aku. "Moga-moga dia menjadi khalifah Allah yang menyumbang kepada agama dan umat seluruhnya"

Wa Nn-urh A Sni
~comeykan, tapi bukan ini..

Itulah dia. seorang bayi telah memikul harapan ramai orang... dia ibarat kain putih dan ibu bapalah yang mencorakkan dia... insyaallah, aku pon punya harapan pada bayi lahir kat muka bumi ini, lebih-lebih lagi anak aku nanti(amboi...:P) agar mampu menjadi tonggak kebenaran agama!!

and then... aku pon melahap..:D
p/s : moga-moga kakak ko selamat mengandung hingga hari yang dinantikan ye Afham :}

itu jer aku nak citer...

Kepada pembaca-pembaca budiman sekalian. Habis baca ini,
Selawatlah ke atas Rasulullah S.A.W dan doakan aku agar dibimbing Allah untuk menjadi manusia dan membuat reformasi ke atas dunia...!! insyaallah....

dah..dah..dah... aku nak tidur. Assalamualaikum...










Tiada ulasan:

"Sesungguhnya Allah telah menciptakan seratus kasih sayang(rahmat) pada hari penciptaan. Lalu Dia menahan di sisiNya sembilan puluh sembilan kasih sayang dan Dia menebarkan satu kasih sayang kepada seluruh makhlukNya di alam semesta ini. Dan memberi 99 lagi di Akhirat bagi yang berhak!"